loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Vše, co potřebujete vědět o esenciálních mastných kyselinách

Vše, co potřebujete vědět o esenciálních mastných kyselinách

Přečtené: 16x
Tuky patří spolu s bílkovinami a sacharidy k základním makroživinám. Jsou pro náš organismus nezbytné. Pomáhají udržovat tělesnou teplotu, tvoří obal vnitřním orgánům, tvoří se z nich hormony a rozpouštějí se v nich některé vitaminy (A, D E a K) a minerály.
Jojo efekt a plavky: zkus to letos jinak

Jojo efekt a plavky: zkus to letos jinak

Přečtené: 37x
Co je největším postrachem po dietě? Jojo efekt. Pro ty z vás, které tento termín neznají, jde o opětovné nabírání shozených kil po skončení diety. Hmotnost jde stále nahoru a dolů a dlouhodobé výsledky jsou v nedohlednu. Nejčastěji s jojo efektem bojují ty ženy, které nemají dlouhodobě nastavený jídelníček a tréninkové plány a snaží se zhubnout jen před létem, případně před dovolenou. Výsledky chtějí příliš rychle, nejlépe ze dne na den. Avšak - jak tušíš - takto to nefunguje, a právě netrpělivost je jedním z největších důvodů, proč po takové dietě opět nabereš zpět shozené kilogramy. Případně nabereš nové. Během fáze nabírání v tomto jojo efektu má tělo tendenci ještě snadněji nabírat tuk jako svaly, a proto po absolvování několika koloběhů diety a jojo efektu, tedy zpětného nabrání kilogramů, můžeš skončit s ještě vyšším poměrem tuku v těle než na začátku první nepodařené diety.
Popis a rozdělení spalovačů tuku

Popis a rozdělení spalovačů tuku

Přečtené: 7x
Spalovače tuků jsou velmi známým suplementem a mnozí po nich sahají při redukčních dietách, aby zvýšili jejich účinek, a aby rychleji zhubli. Hned na začátek je třeba říci, že tyto suplementy opravdu fungují, ovšem, má to jednu podmínku. Spalovače ti mají pomoci ve spalování tuků, a ne ho samo od sebe vyvolat. To znamená, že budou fungovat, pokud budeš mít upravenou stravu a trénink, a budeš i přirozeně i hubnout. Tehdy tvé snažení podpoří. Určitě nebudou fungovat tak, že budeš v kalorickém nadbytku, nebudeš se hýbat a budeš čekat, že spalovač za tebe odvede celou práci.
Zastavte vrásky: kolik pít vody a jaký je ideální příjem tekutin?

Zastavte vrásky: kolik pít vody a jaký je ideální příjem tekutin?

Přečtené: 29x
Voda je pro naše tělo nejdůležitější látka. Bez ní by neexistoval život. Vždyť většinu našeho těla tvoří voda. Kolik procent přesně? Záleží zejména na tvém věku, ale u dětí je to přibližně 75 % a u starších lidí to může být jen 45 %. Čím jsi starší, tím je toto procento nižší.
4 mýty o cvičení, které tě stojí zbytečné peníze

4 mýty o cvičení, které tě stojí zbytečné peníze

Přečtené: 44x
V dnešním světě, kde počet obézních lidí přibývá každým rokem, se vytváří obrovský prostor k zisku. Jak ale podle názvu článku tušíš, nepůjde o produkty, které by opravdu těmto lidem pomohli. Jediným cílem je přinést zisk výrobcům těchto podvodných přístrojů či přípravků. Podle čeho se tedy máš vyznat v tom, co je reálné a má účinky, a co ne? Není jednoduché obsáhnout v jednom článku všechno, ale na základě toho, co se dozvíš, bys měl do budoucna získat lepší přehled o tom, co je funkční produkt a co je podvod.
Co jsou kalorie a jak je uhlídat i bez kalkulačky?

Co jsou kalorie a jak je uhlídat i bez kalkulačky?

Přečtené: 43x
Kalorie jsou velmi skloňovaným slovem nejen ve fitness komunitě, ale i mezi necvičícími lidmi. Často jsou proto slyšet otázky jako „kolik kalorií má tento koláč?“ nebo „kolik kalorií spálím, pokud budu hodinu bruslit?“. Většina lidí se dokáže alespoň průměrně orientovat v problematice kalorií, ale pojďme se na toto téma podívat detailněji. Tento článek není jen pro začátečníky, ale i pokročilý cvičenec zde jistě najde nové informace.
Chceš vědět, jak na hezký zadek? Vyzkoušej tuto sestavu

Chceš vědět, jak na hezký zadek? Vyzkoušej tuto sestavu

Přečtené: 64x
Plný, tzv. „vydřepovaný“ zadek je fenoménem posledních let. Nikdy předtím se ženy (ale i muži) nesnažili o dosažení svalnatého zadku, jako je tomu dnes. Dokonce i na kulturistických soutěžích se v minulosti dával mnohem menší důraz na tuto partii. Pojďme se podívat na základní fakta o tréninku zadku, a také si ukážeme některé základní cviky, které ti pomohou vybudovat pevné pozadí.
Co je to kreatin?

Co je to kreatin?

Přečtené: 60x
Kreatin je tělu přirozená látka, která se nachází ve svalových buňkách. Pomáhá tvým svalům vytvářet energii potřebnou při tréninku. Stimuluje tvorbu ATP (adenosintrifosfát), což je sloučenina, která představuje primární zdroj energie pro buňky. Tvé tělo dokáže kreatin vytvořit z argininu, methioninu, glycinu a tří enzymů. Kreatin je číslo jedna ze všech doplňků výživy, které zvyšují tvůj výkon. Suplementování kreatinu spolu se silovým tréninkem zvyšuje anaerobní kapacitu, sílu a množství svalové hmoty. Díky suplementaci kreatinu máš více ATP a tím pádem více energie a síly v tréninku.
Co jsou to sacharidy, uhlohydráty, karbohydráty, cukry?

Co jsou to sacharidy, uhlohydráty, karbohydráty, cukry?

Přečtené: 134x
Sacharidy spolu s bílkovinami a tuky patří mezi hlavní makronutrienty v potravě. Z chemického hlediska jsou to molekuly s obsahem uhlíku C, kyslíku O a vodíku H. Sacharidy poskytují tvému tělu energii - 1 g sacharidů obsahuje 4 kalorie. Mezi nejběžnější zdroje sacharidů patří např. pečivo, přílohy (rýže, brambory, těstoviny), ovoce, zelenina či sladkosti a slazené nápoje.
Co jsou to vitamíny a minerály?

Co jsou to vitamíny a minerály?

Přečtené: 117x
Vitamíny jsou organické látky, které jsou v malých množstvích pro tvé tělo nenahraditelné. Potřebuje je na zachování základních funkcí těla a udržení zdraví. Nedostatky konkrétních vitamínů se projevují specifickými příznaky. Jsou přirozenou složkou potravin a jsou v nich zastoupené ve velmi malých množstvích. Na rozdíl od množství sacharidů, tuků či bílkovin, které se běžně udávají v gramech, se vitamíny většinou udávají v miligramech (1 000 mg je 1 gram).