loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Co je Tribulus terrestris

Co je Tribulus terrestris

Přečtené: 18x
Tribulus terrestris (kotvičník zemní) je malá listnatá rostlina, která se z Číny a východní Asie rozšířila do Evropy, celé Asie, Afriky a Austrálie. Už od starověku lidé poznali její účinky a používali její kořen a plody na léčbu neplodnosti, impotence, erektilní dysfunkce, celkové vitality, očních problémů, vysokého krevního tlaku a na zvýšení libida. V ajurvédské medicíně se využívala také k léčení bolestí spodní části zad či suchého kašle.
Fitness snídaně do 10 minut: zdravá, chutná a rychlá

Fitness snídaně do 10 minut: zdravá, chutná a rychlá

Přečtené: 50x
Snídaně jsou prvním jídlem dne a to, jak začneš ráno, ovlivní celý tvůj den. Tak proč nezačít chutnou a zdravou snídaní? V tomto článku ti přinášíme 3 typy na rychlé, zdravé a velmi chutné snídaně doplněné o nutriční hodnoty každého jídla.
Vše, co potřebujete vědět o BCAA

Vše, co potřebujete vědět o BCAA

Přečtené: 41x
Jak asi víš, existuje dvacet základních aminokyselin. Z toho méně než polovina, devět aminokyselin, jsou esenciální aminokyseliny. To jsou ty, které si tělo nedokáže vytvořit samo, ale musíš je přijímat ze stravy. A z toho jsou BCAA (z anglického Branched Chain Amino Acids) tři esenciální aminokyseliny - leucin, isoleucin a valin. Jsou to aminokyseliny s rozvětveným řetězcem. Nejčastěji mají BCAA v suplementech poměr 2:1:1, ale běžně jsou dostupné i v poměru 4:1:1 až 8:1:1.
Může jedení večer před spaním pomoci s hubnutím či přibíráním?

Může jedení večer před spaním pomoci s hubnutím či přibíráním?

Přečtené: 61x
Jistě jsi to slyšel už několikrát. „Nejez po šesté, přibereš!“ nebo „raději to sněz dopoledne, aby se to nepřeměnilo na tuk“ jsou oblíbené fráze lidí, kteří by měli vyměnit ženské časopisy se „super speciálními dietami“ a měli by se zaměřit na odbornější články. Tento mýtus je tak hluboce zakořeněný v lidech, že asi ve společnosti zůstane navždy. Pojďme si o tomto mýtu říct více a vysvětlit si, jak to opravdu je.
Vše, co potřebujete vědět o Glutaminu

Vše, co potřebujete vědět o Glutaminu

Přečtené: 38x
Glutamin patří mezi často využívané doplňky výživy. Většina lidí ho užívá zejména kvůli podpoře růstu svalové hmoty. Věděl jsi o tom, že glutamin má ještě mnohem více pozitivních účinků? V tomto článku si řekneme více o tom, co je to glutamin, jaké má účinky, na co se využívá v medicíně a dozvíš se i to, jak bys ho měl správně dávkovat.
Jídlo před tréninkem: 4 recepty pro hezčí svaly

Jídlo před tréninkem: 4 recepty pro hezčí svaly

Přečtené: 47x
Každý, kdo pravidelně čte náš blog jistě ví, že kromě kvalitního tréninku je třeba dodržování jídelníčku složeného z kvalitních a nutričně hodnotných potravin. To znamená, že na to, aby sis vybudoval svalnatou postavu, budeš potřebovat několik základních makronutrientů. Budeš potřebovat zejména bílkoviny, které tělo potřebuje pro tvorbu nové svalové hmoty. Také budeš potřebovat sacharidy jako zdroj energie do tréninku a tuk kvůli správné funkci tvého hormonálního systému. Samozřejmě, všechny tyto makronutrienty mají i další důležité funkce, a proto bys ani jeden z nich neměl omezit na nulu. Kromě bílkovin, sacharidů a tuků nezapomínej ani na správný příjem vlákniny, aby tvůj trávicí trakt fungoval jak má a aby si dokázal z jídla vytěžit maximum.
Vše, co potřebujete vědět o HMB

Vše, co potřebujete vědět o HMB

Přečtené: 162x
HMB je suplement, o kterém mnozí slyšeli a evidují, že něco takového existuje, ale nevědí o něm téměř nic a většina lidí ho nikdy nevyzkoušela. A to je velká škoda. Ano, je pravda, že nepatří mezi nejzákladnější suplementy jako např. protein, kreatin nebo vitamíny, ale má prokazatelné pozitivní účinky, které se ti hodí nejen v období nabírání svalové hmoty, ale zejména během diety. V tomto článku se dozvíš všechny potřebné informace o HMB, o jeho účincích na tělo, o zdrojích HMB z potravin a o tom, jak ho správně dávkovat.
Vše, co potřebujete vědět o ZMA

Vše, co potřebujete vědět o ZMA

Přečtené: 139x
ZMA je suplement, který se vzhledem ke svému složení řadí do kategorie vitamínů a minerálů. Kromě toho, že se používá na podporu růstu svalové hmoty a síly, je vhodný i na budování imunity a pevného zdraví.
Cvičení při teplotě, kašli, nachlazení či zranění: ano nebo ne?

Cvičení při teplotě, kašli, nachlazení či zranění: ano nebo ne?

Přečtené: 162x
Toto téma není příliš běžné, ale je třeba se mu věnovat, protože každý z nás alespoň jednou za čas zápasí s nemocí a je dobré vědět, co v takovém případě dělat. Zda jít cvičit, nebo naopak vynechat trénink? Zlepšuje cvičení imunitu? Kdy ano a kdy ne? Odpovědi na tyto, ale i další otázky najdeš níže. Pojďme na to.
Arginin pro dříče: hojí rány a pomáhá zvládat namožené svaly

Arginin pro dříče: hojí rány a pomáhá zvládat namožené svaly

Přečtené: 115x
Arginin je semiesenciální aminokyselina, která je ve fitness světě známá zejména pro zlepšení prokrvení svalstva a na tzv. napumpování svalů při tréninku. Tvé tělo si ji dokáže vytvořit, avšak dodatečná suplementace přináší řadu pozitivních účinků na tvé tělo. A to nejen z hlediska svalového rozvoje, ale i celkového zdraví tvého těla. Účinkem je velmi podobný citrulinu.