loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Vitamíny skupiny B: Víte, kdy je třeba doplnit a jaké mají účinky?

Vitamíny skupiny B: Víte, kdy je třeba doplnit a jaké mají účinky?

Přečtené: 25x
Vitamíny skupiny B nepatří mezi nejznámější vitamíny, ale to neznamená, že nejsou pro tělo podstatné. Účastní se stovek reakcí v těle, a to je potřebuje na to, aby správně fungovalo. V tomto článku si řekneme více o jednotlivých vitamínech, jejich funkci, výskytu v potravinách a také o tom, jaká je doporučená denní dávka každého z nich.
10 potravin s vysokým podílem vlákniny

10 potravin s vysokým podílem vlákniny

Přečtené: 75x
O důležitosti vlákniny jsme si říkali už v předešlých článcích a rozebírali jsme její pozitivní účinky na lidské tělo. Vždy mě potěší, když někomu otevřu oči, že kromě sledování příjmu kalorií, bílkovin, sacharidů a tuků je rovněž třeba sledovat i příjem vlákniny. Velmi často se na ni zapomíná a je to chyba. Nejen pro lidi, kteří cvičí a dbají na to, co jedí, ale i pro lidi s „tradičním jídelníčkem“, který obsahuje mnoho těžkých potravin, uzenin, mastných potravin a nedostatek ovoce a zeleniny.
Zmírní bolesti a zkrášlí pleť. Jaké jsou účinky čistého kolagenu?

Zmírní bolesti a zkrášlí pleť. Jaké jsou účinky čistého kolagenu?

Přečtené: 88x
Kolagen je doplněk výživy, který získává postupně více a více popularity. Jak možná víš, kolagen je bílkovina. To by mohlo naznačovat, že je vhodný zejména na budování svalů. Ano, má účinky na nabírání svalové hmoty, ale na to existují i mnohem kvalitnější proteiny než ty kolagenové. Nicméně, můžeš ho využít zejména na posílení kloubů a šlach a pro zlepšení kvality nehtů, vlasů a pokožky. Nejběžnější prodávanou variantou je tzv. hydrolyzovaný kolagen. Díky hydrolizaci je pro tělo snadno a rychle využitelný. Pojďme si o tomto suplementu říci více.
5 tipů pro větší bicepsy. Jaké cviky vám zaručeně pomohou?

5 tipů pro větší bicepsy. Jaké cviky vám zaručeně pomohou?

Přečtené: 127x
Biceps sice není největší či nejdůležitější partie na těle, ale každý chce mít velké a svalnaté ruce. A i když není hlavní svalovou partií, která tvoří objem rukou, je důležitý a každý z nás chce velký a pěkně tvarovaný kopeček na ruce. V dnešním článku si řekneme více o tom, jak bys k cvičení bicepsů měl přistupovat, jaké principy jsou správné a přinesou ti jeho zvětšení.
3 rychlé recepty na domácí proteinové tyčinky, které si zamilujete

3 rychlé recepty na domácí proteinové tyčinky, které si zamilujete

Přečtené: 150x
Proteinové tyčinky jsou velmi dobrým snackem během dne. Hodí se vždy tehdy, když nestíháš a potřebuješ se najíst, či jako kvalitní jídlo s dobrými nutričními hodnotami na zahnání chutí na sladké. Můžeš je koupit hotové a nosit je s sebou pro případ nouze, nebo si je můžeš vyrobit i doma. Není to nic těžkého a výhodou je to, že do nich přidáš přesně ty věci, které ti chutnají a tvoří nutriční profil, jaký ti vyhovuje. Ukážeme si tři recepty na čokoládové, ořechové a ovocné tyčinky.
Veganský vs. klasický protein. Jsou mezi nimi rozdíly?

Veganský vs. klasický protein. Jsou mezi nimi rozdíly?

Přečtené: 124x
Pokud by existovala anketa na téma, který suplement lidé při cvičení považují za nejdůležitější, určitě by většinu hned napadl protein. Není se čemu divit. Užívá ho každý. Teenageři, kteří teprve začínají cvičit, zkušení sportovci, kteří mají roky tréninku za sebou a také tzv. starší ročníky, které si uvědomují, že bez bílkovin se svaly nedají budovat. Proteiny již nejsou pouze doménou kulturistů, jak tomu bylo před 30-40 lety. Proteinový prášek užívají i rekreační sportovci, kteří nemusí ani nutně navštěvovat fitko a cvičit s činkami, ale věnují se např. běhu nebo cyklistice a vědí, že potřebují zvýšený příjem bílkovin.
Tréninkový plán na hubnutí pro ženy: Jak se zbavit přebytečných kil?

Tréninkový plán na hubnutí pro ženy: Jak se zbavit přebytečných kil?

Přečtené: 128x
Navržení tréninkového plánu, který bude fungovat každému, perfektně mu bude vyhovovat a bude ho bavit, je nemožné. Pokud by to tak fungovalo, tak by trenéři, kteří se živí tvorbou tréninkových a stravovacích plánů, měli výrazně méně práce než teď. Stačil by ti jednoduchý rozpis a každý by cvičil totéž. Každý z nás je jiný, máme odlišná těla, délky končetin, mobilitu a některé postupy a cviky nám vyhovují jinak než ostatním. Proto je nejlepší volbou u lidí, kteří už mají něco odcvičené, personalizace tréninkového plánu.
Co způsobuje svalové křeče a jak proti nim bojovat

Co způsobuje svalové křeče a jak proti nim bojovat

Přečtené: 156x
Každý z nás už někdy zažil křeč v noze. Je to velmi nepříjemné a bolestivé. Ačkoliv křeče nejsou významně škodlivé a tělu přímo neubližují, časté křeče mohou negativně ovlivňovat kvalitu života a také omezovat některé druhy sportů či cviků. A to už je stav, který nikdo z nás nechce zažít. V tomto článku si vysvětlíme základní informace o tom, co jsou to křeče, jak a kdy nejčastěji vznikají a co můžeš udělat pro to, abys je vůbec neměl.
Systematicky a zdravě. Jak jednoduše přibrat svalovou hmotu?

Systematicky a zdravě. Jak jednoduše přibrat svalovou hmotu?

Přečtené: 193x
Nabírání svalů je cílem většiny z nás. Každý chce vypadat dobře, mít hezké tělo, málo tuku a dostatečnou sílu. Kromě toho, že svaly dobře vypadají, jsou i velmi prospěšné pro naše tělo (např. zpevňování páteře) a také síla s nimi spojená je prakticky využitelná i v běžném životě. Většina lidí teoreticky ví, co by měli dělat, aby svaly konzistentně nabíraly, ale přitom v praxi selhávají. Pojďme si v tomto článku shrnout základní principy, které bys měl dodržovat, pokud chceš konzistentně nabírat kila nové svaloviny.
BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

Přečtené: 144x
O zkratce BMI jsi už určitě slyšel. Je to číslo, které hovoří o tom, zda máš zdravou hmotnost, nadváhu, nebo bys měl přibrat. Využívá se zejména pro zdravotní statistiky na celém světě. V dnešním článku si řekneme o tom, jak si můžeš vypočítat své BMI, co toto číslo znamená a zda je hodnota, která ti z výpočtu vyjde směrodatná a měl bys podle ní nastavit své další cíle ve stravování.