loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Bodlák, který léčí. Znáte ostropestřec mariánský?

Bodlák, který léčí. Znáte ostropestřec mariánský?

Přečtené: 15x
Někteří lidé přecházejí k přirozenějším způsobům řešení určitých zdravotních stavů, kdy namísto standardních farmaceutických léků a léčebných postupů užívají bylinné doplňky. Jedním z bylinných doplňků, který si získává popularitu, je ostropestřec mariánský. Největší výhody ostropestřce mariánského souvisí především s alternativní léčbou onemocnění jater. V článku se dozvíš více o této bylince a o tom, jaké účinky bys při jeho užívání mohl pociťovat.
Káva a kofein: Je pití takové kávy zdraví prospěšné?

Káva a kofein: Je pití takové kávy zdraví prospěšné?

Přečtené: 100x
I ty si určitě dopřeješ každý den nějaký ranní životabudič, jako je například šálek kávy, zeleného čaje nebo energetický nápoj sdílející společnou ingredienci: kofein. Lidé na celém světě si pochutnávají na jídlech a nápojích obsahujících kofein již více než tisíc let. Je to jedna z nejstudovanějších složek potravy. Přesto o něm přetrvávají mylné představy. I proto nám nadace Mezinárodní rady pro informace o potravinách (tzv. IFIC) poskytuje vědecky podložené informace týkající se běžných otázek o kofeinu, jeho použití v potravinách a nápojích a jeho vlivu na zdraví.
10 tipů, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu

10 tipů, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu

Přečtené: 85x
Testosteron (zkráceně TST) je nejdůležitější mužský hormon. Vzniká ve varlatech a jeho tvorbu a vylučování řídí luteinizační hormon. Je velmi důležitý pro celkové zdraví. A nejen pro muže, ale i pro ženy (samozřejmě ve výrazně menším množství). Je zodpovědný za růst mužských pohlavních orgánů, růst svalstva, ochlupení a také výšku libida.
Manuál pro čerstvé maminky: Jak zhubnout po porodu?

Manuál pro čerstvé maminky: Jak zhubnout po porodu?

Přečtené: 62x
Příchod dítěte na svět je jedna z nejkrásnějších věcí, jaké může žena ve svém životě zažít. Nicméně, těhotenství je přirozeně spojeno i s nabíráním hmotnosti. Už v minulém článku jsme se věnovali problematice přibírání během těhotenství. Pokud sis ho přečetla, určitě víš, že během těhotenství by měla hubená žena přibrat přibližně 13-18 kg, žena s přiměřenou postavou 12-16 kilogramů a žena s nadváhou asi jen 7-12 kilogramů. Co udělat s novými kilogramy po porodu? Pokud se chceš dostat zpět do formy, čti dál a dozvíš se, jak na to.
Sladké fit recepty: Jak na zdravé muffiny s tvarohem a ovocem?

Sladké fit recepty: Jak na zdravé muffiny s tvarohem a ovocem?

Přečtené: 108x
Každý z náš rád mlsá. Někdo je zatížen na sladké čokoládové či vanilkové chutě a jiným chutnají více ovocné sladkosti a koláče. V dnešním článku si ukážeme dva zdravé recepty na muffiny s proteinem, tvarohem a ovocem. Každý z těchto receptů se dá upravit a je jen na tobě, jak proměníš některé ingredience a vytvoříš recept podle své chuti.
Recept na arašídové máslo. Proč ho zařadit do jídelníčku?

Recept na arašídové máslo. Proč ho zařadit do jídelníčku?

Přečtené: 76x
Arašídové máslo bylo poprvé představeno v USA v roce 1904. U nás jsme se o něm dozvěděli nejprve z amerických filmů, kde si ho děti natírali k snídani na pečivo. Teprve později se dostalo k nám a začali jsme ho používat naplno. Těší se stále větší popularitě nejen díky své chuti, ale i pro své pozitivní vlastnosti a nutriční hodnoty. V tomto článku si ukážeme recept na domácí arašídové máslo, řekneme si o možnostech jeho využití a o jeho benefitech na naše zdraví.
Kdy a proč užívat probiotika?

Kdy a proč užívat probiotika?

Přečtené: 102x
Ne všechny bakterie, které se nacházejí v těle jsou špatné. Právě naopak, existuje velké množství bakterií, bez kterých bychom nedokázali žít. Většina z těchto „dobrých“ bakterií se nachází v našem trávicím systému. Pomáhají nám s trávením, zvyšují jeho efektivitu a také přispívají k dobré imunitě. V tomto článku si řekneme více o probiotikách, jejich účincích a řekneme si také o tom, ve kterých potravinách je najdeš.
5 efektivních cviků na břicho, které můžete cvičit i doma

5 efektivních cviků na břicho, které můžete cvičit i doma

Přečtené: 139x
Aktuální situace nám s cvičením příliš nepřeje a většina z nás se musí spokojit s cvičením v domácích podmínkách. Sice nám chybí plnohodnotné vybavení, ale to neznamená, že se nedá kvalitně odcvičit každá tréninková partie i doma. V dnešním článku si ukážeme pět cviků na břicho a řekneme si také o tom, jak často bys je měl cvičit.
Jak si udržet zdravé ledviny? Klíčový je pitný režim

Jak si udržet zdravé ledviny? Klíčový je pitný režim

Přečtené: 122x
Problémy s ledvinami jsou zákeřné, protože jsou relativně obvyklé a často se na ně přijde až ve velmi pozdních stádiích poškození. Často je pak nutná buď dialýza nebo transplantace. Profesionální kulturisté mají často poškozené ledviny z toho, jak přetěžují své tělo a užívají anabolické steroidy. V dnešním článku se podíváme na to, jak by měl o ledviny pečovat každý z nás a co by měl dodržovat, aby minimalizoval šanci, že bude mít s nimi v budoucnu problémy.
Zavřené fitko? Zacvičit si můžete jednoduše i doma

Zavřené fitko? Zacvičit si můžete jednoduše i doma

Přečtené: 157x
Cvičení v domácích podmínkách bylo ještě před rokem pro většinu z nás nepoužitelné a zbytečné. Nač cvičit doma, když mohu cvičit v plně vybaveném fitku? Aktuální situace nám mění plány a zavření fitness center se týká každého, kdo chodil pravidelně cvičit. Nicméně, neznamená to, že bychom se měli doma zavřít, zapnout Netflix a vykašlat se na celé cvičení a zdravý životní styl. Právě naopak. Vše se dá - s menšími omezeními - dodržovat jako předtím. Sice doma asi nebudeš dělat dřepy s velkými váhami a nebudeš cvičit klasický benchpress, ale i tak je možné kvalitně procvičit všechny svaly.