loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Co způsobuje svalové křeče a jak proti nim bojovat

Co způsobuje svalové křeče a jak proti nim bojovat

Přečtené: 11x
Každý z nás už někdy zažil křeč v noze. Je to velmi nepříjemné a bolestivé. Ačkoliv křeče nejsou významně škodlivé a tělu přímo neubližují, časté křeče mohou negativně ovlivňovat kvalitu života a také omezovat některé druhy sportů či cviků. A to už je stav, který nikdo z nás nechce zažít. V tomto článku si vysvětlíme základní informace o tom, co jsou to křeče, jak a kdy nejčastěji vznikají a co můžeš udělat pro to, abys je vůbec neměl.
Systematicky a zdravě. Jak jednoduše přibrat svalovou hmotu?

Systematicky a zdravě. Jak jednoduše přibrat svalovou hmotu?

Přečtené: 5x
Nabírání svalů je cílem většiny z nás. Každý chce vypadat dobře, mít hezké tělo, málo tuku a dostatečnou sílu. Kromě toho, že svaly dobře vypadají, jsou i velmi prospěšné pro naše tělo (např. zpevňování páteře) a také síla s nimi spojená je prakticky využitelná i v běžném životě. Většina lidí teoreticky ví, co by měli dělat, aby svaly konzistentně nabíraly, ale přitom v praxi selhávají. Pojďme si v tomto článku shrnout základní principy, které bys měl dodržovat, pokud chceš konzistentně nabírat kila nové svaloviny.
BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

Přečtené: 50x
O zkratce BMI jsi už určitě slyšel. Je to číslo, které hovoří o tom, zda máš zdravou hmotnost, nadváhu, nebo bys měl přibrat. Využívá se zejména pro zdravotní statistiky na celém světě. V dnešním článku si řekneme o tom, jak si můžeš vypočítat své BMI, co toto číslo znamená a zda je hodnota, která ti z výpočtu vyjde směrodatná a měl bys podle ní nastavit své další cíle ve stravování.
Jak udržet klouby v dobrém stavu? Pomáhá jim více pohyb nebo kolagen?

Jak udržet klouby v dobrém stavu? Pomáhá jim více pohyb nebo kolagen?

Přečtené: 46x
I když většinu z vás zajímá zejména to, jak zvětšit svaly či spálit tuk, je třeba myslet i na své zdraví a na své klouby. Bez zdravých kloubů nikdy pořádné svaly nevybuduješ, a pokud již nějaké svaly máš, na jejich udržení musíš dál cvičit. A s poškozenými klouby to není možné. Věř mi, nic není horší než to, když chceš cvičit a nemůžeš, protože tě bolí koleno, nebo máš zraněný jiný kloub. V tomto článku si řekneme více o tom, jak můžeš pomoci svým kloubům dobrou životosprávou a na to, zda je důležitější kolagen nebo pravidelný pohyb. Podíváme se také na to, čeho by ses měl vyvarovat, aby sis nepřivodil zranění, abys mohl cvičit bez omezení celý život.
Rychlé a výživné. Inspirujte se našimi tipy na zdravé fitness snídaně

Rychlé a výživné. Inspirujte se našimi tipy na zdravé fitness snídaně

Přečtené: 108x
To, zda jsou či nejsou snídaně nejdůležitější částí dne je téma, na které existuje množství názorů a je více táborů lidí, kteří jsou přesvědčeni o své pravdě. Jedna skupina se domnívá, že snídaně musíš bezpodmínečně mít a musí být vydatné. Jiná skupina lidí, která preferuje např. půst, nesnídá vůbec. Nedá se říct, který názor je správný, protože obě metody fungují a mají své plusy a minusy. Rozhodnutí necháme na tobě. Pokud patříš do první skupiny a máš každý den stejné snídaně a už ti nechutná jíst totéž stále dokola každý den, inspiruj se těmito nápady.
Jarní očista jater: Pomůže vám strava i léčivé bylinky

Jarní očista jater: Pomůže vám strava i léčivé bylinky

Přečtené: 139x
Játra jsou přirozeným filtrem organismu. Je to jeden z nejdůležitějších orgánů našeho těla a přesto toho o něm většina z nás moc neví. A to je škoda, protože kromě obecného přehledu je dobré vědět, co by každý z nás měl dělat, aby měl zdravá játra. Nemoci způsobené problémy s játry nechce zažít nikdo z nás a pro každého sportovce a člověka, který své tělo využívá naplno, by mělo být zdraví jater prioritou.
Redukujte tuk efektivně: Pomohou vám termo spalovače

Redukujte tuk efektivně: Pomohou vám termo spalovače

Přečtené: 111x
I v tomto období, kdy jsme většinu času zavřeni doma, bychom se měli věnovat cvičení. Je mnoho možností, jak cvičit doma s vlastní váhou, improvizovanými závažími, posilovací gumou či TRX-kom. Kromě toho je toto období perfektní příležitostí na dodržování pevně nastaveného jídelníčku. Můžeš si pravidelně vařit, dobře spát a regenerovat. Pokud k tomuto tréninku, stravě a regeneraci přidáš i spalovač tuků, za chvíli půjdou kila dolů. Pojďme si tedy říci více o jedné skupině spalovačů - tzv. „termo“ spalovačů.
Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu

Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu

Přečtené: 152x
O spalovačích tuků jsme již připravili několik článků a předpokládám, že většina čtenářů ví, k čemu slouží. Většina základních spalovačů jsou termogenní spalovače, které zvyšují energetické potřeby tvého těla zvyšováním tělesné teploty. Kromě nich ještě existují např. látky, které potlačují chuť k jídlu, blokují vstřebávání tuků či sacharidů nebo ovlivňují funkci štítné žlázy. Je vědecky dokázáno, že opravdu fungují a hodí se do každé diety.
Poznejte jiné formy kreatinů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly

Poznejte jiné formy kreatinů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly

Přečtené: 103x
Kreatin je pravděpodobně nejvíce zkoumaný doplněk výživy na světě. Je to tělu přirozená látka, která se nachází i v běžných potravinách (např. v hovězím, kuřecím či vepřovém mase) a zabezpečuje tvému tělu dostatek energie. Jeho užívání způsobuje zlepšení síly a dynamiky a s tím spojený nárůst množství svalové hmoty a zlepšení tréninků. V poměru ceny a účinku je to asi nejlepší suplement, jaký existuje. Za poslední léta se kromě základní formy kreatinu, nazývaného také kreatin monohydrát na trh dostalo množství jiných forem, které by měly mít oproti němu vylepšené vlastnosti. V tomto článku si představíme ty nejčastější prodávané formy.
3 efektivní doplňky výživy, které byste měli užít před tréninkem

3 efektivní doplňky výživy, které byste měli užít před tréninkem

Přečtené: 132x
Pokud by ses zeptal lidí ve fitku, jaké doplňky užívají před tréninkem, jistě by se neshodli na stejných látkách. Je to logické, protože pokud je někdo v objemové fázi, nebude užívat spalovače tuku jako ten, kdo chce zhubnout. Dnes se podíváme na tři základní doplňky výživy, které jsou vhodné pro každého - ať muže či ženu a v každém období během roku. Jeden z nich je kofein, který má povzbuzující účinky, druhý je kreatin, který ti dodá více síly a výbušnosti do tréninku a třetí jsou aminokyseliny s rozvětveným řetězcem BCAA, díky kterým se ti do krve dostanou aminokyseliny potřebné pro tvorbu nové svalové hmoty a ochranu té aktuální před katabolismem.