loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality ze světa zdravého životního stylu.
Jak počítat kalorie? S našimi tipy to hravě zvládnete

Jak počítat kalorie? S našimi tipy to hravě zvládnete

Přečtené: 9x
Pokud chceš řídit nějaký mechanismus, musíš o něm vědět co nejvíce informací. Musíš vědět, jaké má vstupy, jaké výstupy a co s ním tyto vstupy udělají. Jen tehdy můžeš zjistit, jak reaguje, co tyto vstupy způsobují a dokážeš celé dění dále vyhodnocovat. Takovým mechanismem je i tvé tělo. Na to, abys s ním mohl dělat, co se ti zachce - přibírat svaly, spalovat tuky - musíš vědět, co do něj dáváš a jak na to reaguje. Na to je vhodné počítání kalorií, resp. makronutrientů. V dnešním článku si řekneme, proč je to důležité, co tím můžeš získat a ukážeme si, jak to v praxi může fungovat i u tebe.
15 nejlepších přírodních zdrojů bílkovin

15 nejlepších přírodních zdrojů bílkovin

Přečtené: 40x
V tomto článku si představíme 15 nejlepších zdrojů bílkovin, na kterých bys měl stavět svůj jídelníček. Také si řekneme o tom, jaký mají dané potraviny obsah bílkovin a zda jsou vhodné i do redukční diety.
Trápí tě nedostatek železa? Takto ho přirozeně doplníš.

Trápí tě nedostatek železa? Takto ho přirozeně doplníš.

Přečtené: 40x
Z našich článků už jistě víš, že deficit některých vitamínů a minerálů je zcela běžný. Mezi tyto deficitní mikronutrienty patří i železo. V dnešním článku si řekneme více o tom, jak ho do těla doplňovat a co dělat pro to, abys ho měl dostatek.
Cvičení v těhotenství: Kdy ano a kdy ne?

Cvičení v těhotenství: Kdy ano a kdy ne?

Přečtené: 36x
Zcela nejideálnější řešení je to, že budeš pravidelně cvičit a dodržovat nastavený jídelníček ještě před otěhotněním. Čím dříve začneš a čím silnější bude tvá pevná vůle a návyky, tím snadněji přežiješ celé těhotenství, poporodní shazování kilogramů a také pozdější fázi pečování o své dítě - hlavně po té fyzické stránce. Mnohem jednodušší je plynule pokračovat v trénincích od fáze, kdy nejsi těhotná do fáze těhotenství než začínat až později, když se už tvé tělo mění.
Velký průvodce cukrem: Jak se dělí a kdy ho (ne)jíst?

Velký průvodce cukrem: Jak se dělí a kdy ho (ne)jíst?

Přečtené: 71x
Cukry jsou lidovým názvem pro sacharidy, jinak nazývané také uhlohydráty. Sacharidy patří mezi základní makronutrienty - spolu s bílkovinami a tuky. Jeden gram sacharidů obsahuje 4 kalorie. Velmi často jsou sacharidy neprávem démonizované a uváděné jako příčina nabírání tuku. V tomto článku si řekneme více o druzích sacharidů, jejich benefitech pro naše tělo a nevynecháme ani informace o tom, zda se z nich opravdu přibírá a jestli je potřeba se jim maximálně vyhýbat.
Shoďte kila a vyrýsujte svaly: Zacvičte si s vlastní vahou

Shoďte kila a vyrýsujte svaly: Zacvičte si s vlastní vahou

Přečtené: 95x
Cvičení s vlastní vahou je alternativou ke cvičení ve fitku. Samozřejmě, není možné dosáhnout stejných výsledků a stejně procvičit svaly jako ve fitku, kde máš všechny potřebné činky a stroje. To ale neznamená, že nemá smysl. I cvičením s vlastní vahou lze dosáhnout výborných výsledků. Příkladem jsou lidé, kteří se věnují kalistenice, tedy cvičení jen se svou vahou, bez činek a strojů. Sice cviky na nohy jsou dost omezené, ale ostatní svalové partie není problém odcvičit naplno. V tomto článku si ukážeme několik cviků na všechny svalové partie, aby sis je mohl vyzkoušet doma i ty.
Jak se motivovat k pravidelnému cvičení?

Jak se motivovat k pravidelnému cvičení?

Přečtené: 81x
Motivovat se na krátkodobé cvičení před dovolenou, aby zmizely centimetry navíc, které přibyly během zimy, není tak složité. Chceš se dostat do formy, začneš cvičit, splníš svůj cíl a hotovo. Co je mnohem obtížnější je motivování se k dlouhodobému cvičení. A tím nemyslím to, že budeš cvičit i během léta a možná trochu i během podzimu. Myslím tím dlouhodobé cvičení, které trvá bez přestávky roky a optimálně celý život. V tomto článku si povíme o několika možnostech, jak se můžeš motivovat - buď krátkodobě na několik týdnů či měsíců nebo dlouhodobě - na několik let.
Pravidelný ranní trénink nastartuje vaše tělo i mysl

Pravidelný ranní trénink nastartuje vaše tělo i mysl

Přečtené: 87x
Kdy je lepší trénovat? Ráno, či večer? Odpověď je jednoduchá - tehdy, kdy se cítíš lépe a více ti to vyhovuje. Někomu se lépe cvičí večer a jinému naopak ráno. Pokud jsi dosud cvičil jen večer, vyzkoušej se několikrát přemoci, vstaň ráno dříve a jdi cvičit. Napoprvé to asi nebude snadné, ale postupně si na tento režim tělo zvykne a zjistíš, že toto ranní cvičení má pro tebe výhody. Jaké benefity přináší ranní cvičení si řekneme v tomto článku.
Je kokosový cukr opravdu zdravý? Známe odpověď

Je kokosový cukr opravdu zdravý? Známe odpověď

Přečtené: 109x
Zdá se, že zhruba každé desetiletí se démonizuje nějaká skupina potravin. V 80. letech to byly tuky a na počátku 21. století to byly obecně všechny sacharidy. Nyní se zdá, že je to přidaný cukr - v tomto případě z dobrého důvodu. Studie ukazují, že nadměrný příjem cukru může být zdraví škodlivý. Lidé tedy v současnosti hledají alternativy stolního cukru a jednou z nich je kokosový cukr. Je to však skutečně zdravější alternativa? Pojďme si o tom říct víc.
Jak podpořit regeneraci svalů po tréninku?

Jak podpořit regeneraci svalů po tréninku?

Přečtené: 132x
Růst svalové hmoty se neodehrává pouze ve fitku. Právě naopak, tam vše jen začíná. Tělo dostane impuls pro zlepšení a zesílení, ale svaly opravdu rostou a zesilují až po tréninku. Právě v tomto období je důležitá správná regenerace, která maximalizuje růst svalů.