loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Novoroční závazek zhubnout - jak udělat definitivní změnu?

Novoroční závazek zhubnout - jak udělat definitivní změnu?

Jiné

09.01.2019

Prečítané: 57x

Novoroční předsevzetí patří k Novému roku tak, jako stromeček k Vánocům. Téměř každý z nás má velké plány, jak svůj život obrátí od ledna naruby. Začne žít zdravěji, více cvičit, přestane kouřit či pít pivo večer u televize. První den se drží. Druhý den trpí, ale nepolevuje. Za týden je všechno zpět, jak bylo rok, dva či pět let předtím a život plyne dál beze změny. Magický leden se mění na “další pondělí“, “od prvního dne dalšího měsíce“ a podobné termíny. Změna nepřichází a velké plány, sny a cíle zůstávají v nedohlednu.

Pojďme si říci více o tom, jak bys měl v hlavě nastavit to, že tento rok už konečně zhubneš a změníš svou postavu. Záměrně je zde zmíněn celý rok, ne měsíc ani dva. Nesnaž se jen o krátkodobé zhubnutí, ale o změnu celého životního stylu. Být fit není jen o tom vypadat dobře, ale také se dobře cítit a být zdravý. Kromě toho nemůžeš čekat, že se za měsíc napraví všechno to, co si léta zanedbával.

V lednu jsou posilovny přeplněné.

Buď trpělivý

V dnešní době je trpělivost stále méně a méně potřebná než v minulosti a mnozí si zvykli na to, že mohou být netrpěliví, protože dnešní doba to dovoluje. Chceš se dívat na seriál, ale nechce se ti čekat týden na další část? Stáhni si celou sérii a zhlédni ji najednou. Chceš nové auto? Jdi a vyber si z množství vyrobených skladových aut, nemusíš čekat, až ti ho vyrobí. Vše je dostupné rychle a snadno a rychle jsme si na to zvykli.

S cvičením a dodržováním fit životního stylu to tak ale není, a předem s tím musíš počítat. Vše trvá delší dobu a vyžaduje spoustu námahy a sebezapření. Sice existuje mnoho možností, jak si tuto cestu usnadnit a zrychlit (kvalitní doplňky výživy na spalování tuků či moderní tréninkové možnosti), ale vždy je základem dřina a odříkání. Musíš se připravit i na diskomfort a rutinu. Čím více tomu dáš, tím více dostaneš zpět.

Buď na sebe přísný a kritický

Buď k sobě kritický a přísný, nepolevuj hned na začátku. Řekni si, že začínáš naposled a už neskonči, nevzdávej to. Najdi si důvod, proč chceš tuto změnu provést. Pokud nebudeš mít svůj cíl, proč toho chceš dosáhnout, pravděpodobně to vzdáš. Tento cíl nemůže být cílem tvých rodičů a toho, co by chtěli oni, či kolegů z práce, kamarádů či životního partnera. Ty sám musíš chtít.

Buď organizovaný

Měj plán. Pokud chceš uspět a něčeho dosáhnout, musíš vědět přesně, co to je. Přesně si definuj své cíle. Pokud si řekneš jen „chci zhubnout“, je to velmi obecný cíl. Zkus ho co nejvíce upřesnit tak, aby se dal měřit a aby si ho mohl rozdělit na několik menších cílů, kterých budeš postupně dosahovat. Cíl „chci do léta zhubnout 15 kilogramů“ už zní mnohem lépe. Díky přesnému váhovému úbytku víš, jak postupuješ a můžeš s těmito čísly pracovat i v dalším nastavování tréninkového plánu.

Při hubnutí je důležité stanovit si cíl.

Buď informovaný

K tomu, aby byla tvá cesta úspěšná, budeš potřebovat kvalitní trénink a jídelníček. Informace snadno získáš i na našem blogu. Pokud si nejsi jistý, jak bys měl postupovat, najdi si kvalitního trenéra. Ten tě v začátcích navede na správnou cestu a rychleji začneš na sobě pozorovat první výsledky, což tě podpoří k tomu, abys to nevzdal.

Často se totiž děje to, že mnozí začnou cvičit a změní své stravovací návyky, ale trénink nemá ani hlavu ani patu a jídelníček na tom není o nic lépe. Můžeš se snažit, makat a odříkat si, ale výsledky nepřijdou, přestane tě to bavit a skončíš. Pokud se přesně tohoto obáváš, investuj do pomoci trenéra.

Vlivy prostředí

Pokud se bojíš toho, že selžeš, změň své prostředí tak, aby si tuto možnost minimalizoval. Pokud máš problém, že se večer nedokážeš kontrolovat a ze skříně vyjíš sladkosti, tak si je prostě nekupuj. Pokud je doma nebudeš mít, nemůžeš je ani sníst. Tento postup se dá aplikovat i na pivo, víno či jiné nezdravé a vysoce kalorické potraviny, kterým nedokážeš odolat, a ruinují tvou dietu. Pokud máš chuť na sladké, dej si raději ochucený protein.

Dobrým motivátorem může být i to, že vytvoříš na sebe tlak tím, že o svém cíli řekneš lidem ve svém okolí. Pokud se svěříš kamarádům či kolegům, že začínáš s proměnou postavy, vytvoříš tak tlak na to, abys nepřestal. Nechceš přece před nimi vypadat jako padavka.

Autor: Ing. Matúš Mráz • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Přibírá se z pečiva?

Přibírá se z pečiva?

Je důvodem tvého nehubnutí nebo přibírání to, že jíš pečivo? Opravdu je tak špatné, jak se říká? A když chceš zhubnout, opravdu nemáš šanci shodit i jen kilo, aniž bys ho vyřadil ze stravy? V našem regionu patří chléb mezi základní potraviny. Od malička jsme si do školy nosili chléb či rohlíky se sýrem, šunkou či různými domácími pomazánkami. Na pečivu v mládí vyrostly tisíce dětí a i v dospělosti se nachází téměř v každé domácnosti. Měli bychom ho úplně vyřadit jen proto, že jsme se o tom dočetli v různých článcích a ženských magazínech? Pojďme se podívat na to, jaká je pravda a zda se musíš při cestě za vyrýsovanou postavou vzdát pečiva, nebo ne.

Ulisses – existuje dokonalejší postava?

Ulisses – existuje dokonalejší postava?

Ulissesa zná téměř každý, kdo se pohybuje mezi fitness médii. Jeho fotky znají dokonce i lidé, kteří nikdy posilovnu nenavštívili. Při pohledu na jeho fotky je vidět neskutečnou genetiku, kterou dostal od svých rodičů. Z čelního pohledu si ihned všimneš: široká ramena, velké a plné bicepsy, brutální břišní svaly a dokonalá symetrie. Záda a nohy za těmito partiemi také nijak nezaostávají a dotvářejí tak velmi vyvážený a ostrý celek.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA