loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu

Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu

Stravování

20.03.2020

Prečítané: 45x

O spalovačích tuků jsme již připravili několik článků a předpokládám, že většina čtenářů ví, k čemu slouží. Většina základních spalovačů jsou termogenní spalovače, které zvyšují energetické potřeby tvého těla zvyšováním tělesné teploty. Kromě nich ještě existují např. látky, které potlačují chuť k jídlu, blokují vstřebávání tuků či sacharidů nebo ovlivňují funkci štítné žlázy. Je vědecky dokázáno, že opravdu fungují a hodí se do každé diety.

Nicméně, užívání samotného spalovače tuků ti nepřinese požadovaný výsledek, pokud neupravíš i svůj jídelníček a pohyb. Spalovač ti pomůže zhubnout více, než bys zhubl bez něj, ale nespoléhej se na to, že stačí užívat několik tablet denně a při nezměněných návycích zhubneš. Na to, aby ses zbavil tuků, budeš muset dodržet i následující kroky.

Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu.

Sniž příjem kalorií

Množství přijatých a spotřebovaných kalorií je v období redukce tuku alfou a omegou. Pokud budeš přijímat více kalorií, než vydáš, nikdy nezhubneš. Musíš dosáhnout toho, aby tvé tělo spotřebovalo více kalorií, než přijme. Jak na to? Možnosti jsou dvě. Buď zredukuješ příjem kalorií, nebo zvýšíš svůj výdej. Sniž svůj kalorický příjem tak, že omezíš vysoce kalorická jídla. Sniž zejména příjem sacharidů. Příjem bílkovin by měl být alespoň nad 1,5 gramu na kilogram tvé hmotnosti. Můžeš zredukovat i příjem tuků, ale vyhni se přehnanému vyřazení tuků z potravy. Tuky jsou velmi důležité pro správnou funkci hormonálního systému a úplné vyřazení tuků může způsobit celkové oslabení těla, snížení tvorby testosteronu, snížení libida a u žen i problémy s pravidelností cyklu.

Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu.

Zaměř se na kvalitní potraviny

Nikdy není důležitější konzumování kvalitních potravin než při dietě. Pokud máš omezený kalorický příjem a tvé tělo nemá nadbytek energie, snaž se mu dodat opravdu kvalitní jídlo a hlavně pestrost ve stravě, aby mu nic nechybělo. V období kalorického deficitu je tělo více náchylné na zhoršení imunity, a proto měj v jídelníčku dostatek zeleniny. Určitě zařaď do jídelníčku i ovoce, ale pozor na obsah cukru a kalorií.

Příjmu kvalitních a zdravých tuků dosáhneš tím, že do jídelníčku zařadíš např. avokádo, ořechy (kešu, vlašské či arašídy) či ořechová másla, ryby a rybí olej. Tyto tuky jsou důležité i pro správné vstřebávání vitamínů A, D, E a K.

Přijímej dostatek vody a vlákniny

Voda je základem pro správné fungování těla. Bez vody se tvé tělo nedokáže pořádně zbavovat odpadních látek. Kromě toho je vědecky potvrzené, že dehydratace snižuje fyzický výkon. Proto se snaž přijmout alespoň 40-50 ml vody na kilogram tvé hmotnosti. Určitě se v dietě vyhni slazeným nápojům. Zero nápoje, tedy nápoje s umělými sladidly bez obsahu kalorií jsou v dietě povolené, ale nepřeháněj to s nimi. Raději si dej čistou vodu, vodu s citronem nebo si udělej ledový čaj.

Kromě toho nezapomínej ani na příjem vlákniny. Ta je zvláště důležitá pro správnou funkci trávicího systému, pokud máš vysoký příjem bílkovin. Pokud budeš mít v jídelníčku dostatek zeleniny, budeš mít i dost vlákniny, antioxidantů, vitamínů a minerálů.

Nezapomeň také na silový trénink

Dieta není jen o kardiu. To je mýtus, který už byl dávno vyvrácen. Právě naopak, nejvíce energie věnuj silovému tréninku, při kterém dokážeš za hodinu spálit stovky kalorií. Kromě toho podpoříš i růst nových svalů a nakopne metabolismus. Neznamená to, že bys neměl dělat kardio. Určitě je vhodné zařadit do tréninku i běh, plavání či kolo, ale nestav ho na piedestal jako jediný možný trénink. Silový trénink v kombinaci s kardio tvoří ideální předpoklad na hubnutí.

Zlepšete účinky spalovače tuků: Pozor na správné cvičení a stravu.

Jak vytěžit z diety maximum?

Pokud chceš co nejvíce a nejkvalitněji zhubnout, musíš mít v první řadě kvalitní stravu a kvalitní trénink. Pokud obě tyto podmínky splňuješ, určitě si pořiď spalovač tuků a uvidíš, jak se ti bude měnit postava z týdne na týden.

Pokud máš toto vše dobře nastavené a vše funguje jak má, stále nemáš vyčerpané všechny možnosti, jak si v dietě pomoci. Každá jedna věc, kterou v dietě zlepšíš, se počítá a to samé platí i o doplňcích výživy. Během diety by měly být základem vitamíny a minerály, kvalitní protein a spalovač tuků. Dodatečně ještě můžeš přidat např. BCAA na odvrácení katabolismu. Také není na škodu přidat glutamin, který zlepšuje imunitu, zlepšuje regeneraci a redukuje chuť na sladké. Velmi málo je v dietách využíván i kreatin, což je velká škoda. Právě v tomto období, kdy dochází k poklesu síly v důsledku nízkého příjmu kalorií, ti může pomoci sílu udržet a dokonce i zvýšit.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA