loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Kombinujete gainer s alkoholem? Na toto si dejte pozor

Kombinujete gainer s alkoholem? Na toto si dejte pozor

Jiné

18.01.2019

Prečítané: 88x

O pití alkoholu u sportovců již bylo napsáno všude velmi mnoho článků, které měly mírné odlišnosti, ale vždy se shodovaly v jedné věci. Nadměrné pití alkoholu je pro lidi, kteří se snaží o nárůst svalové hmoty či spalování tuků zcela kontraproduktivní a potápí tvou vynaloženou snahu. V dnešním článku se podíváme blíže na to, co se děje, když užíváš gainer nebo jiný suplement a zároveň se rozhodneš vypít více než jen jednu skleničku červeného vína.

Negativní vlastnosti alkoholu na lidské tělo

Pokud bys hledal sport, kde užívání alkoholu nejvíce ovlivňuje sportovní výkon, tak kulturistika bude na prvním v místě. Maximalizace nárůstu nové svalové hmoty se vylučuje s pravidelným užíváním velkého množství alkoholu.

Zajímavostí je fakt, že pití alkoholu má negativnější účinky u vytrvalostních sportovců než u silových atletů. Dokonce i někteří siloví atleti tvrdí, že je úplně jedno, jestli po tréninku zaměřeném na zvýšení síly půjdeš domů jíst bio rýži s bio brokolicí a bio masem, nebo půjdeš do nejbližšího pohostinství opít se tak, že si druhý den nebudeš ani pamatovat, co si cvičil. Pokud půjdeš po tréninku do hospody, svaly ti nenarostou, ale tělo se přesto silově adaptuje. Toto u někoho platí a u někoho ne. Pokud je tvým cílem nárůst svalové hmoty, tak se alkoholu vyhni v co největší míře.

Jeden z největších problémů alkoholu je fakt, že obsahuje mnoho kalorií. Tyto kalorie dokážeš do sebe dostat velmi rychle a snadno, a zároveň pro tělo nepředstavují žádnou nutriční hodnotu. I proto se jim říká tzv. „prázdné kalorie“. Navýší tvůj denní příjem kalorií, ale nijak ti neprospějí. Aby sis to dokázal lépe představit, tak jeden panák vodky má přibližně 100 kalorií a jedno půllitrové pivo má více než 200 kalorií. Pokud dokážeš za večer vypít 10 piv a k tomu si dáš ještě pečená žebra, burger nebo kebab, rázem máš v sobě 3000 kalorií. Dámy, i vy si dejte pozor. Oblíbené míchané drinky jsou na tom často ještě hůře, neboť obsahují slazené nápoje, sirupy a další přidaný cukr.

Pokud je tvým cílem nabírání nové svalové hmoty, měl bys zapomenout na alkohol. Alkohol je pro lidské tělo jed, který v menším množství způsobuje stavy, které si chceme alkoholem navodit, tedy uvolnění a zresetování hlavy. Naše tělo ho nechce v těle udržet co nejdéle a ani ho nechce v sobě vůbec mít, a proto se soustředí na to, aby ho z těla co nejdříve dostalo pryč. Tento čas, který věnuje odbourání alkoholu z krve je čas, kdy se nesoustředí ani na regeneraci ani na růst svalů, ale jen na to, aby se opět vrátilo do stavu, kdy alkohol nebude v těle přítomen.

Alkohol komplikuje a ztěžuje dosahování tvých tréninkových cílů.

Kromě toho alkohol působí jako diuretikum. To znamená, že po jeho požití se z těla začne vyplavovat větší množství vody, což také není pro naše tělo příznivé.

Po bujaré noci je zcela běžným jevem, že začneš pociťovat silný hlad. Pokud nemáš po ruce zdravou a nutričně hodnotnou stravu, pravděpodobně sáhneš po fast foodu či jiném vysoce kalorickém jídle. A řekněme si otevřeně - i kdybys měl u sebe navařené nutričně hodnotné jídlo a např. pizzu, po čem sáhneš? Drtivá většina lidí si vybere bez zaváhání pizzu.

Je kombinovaní alkoholu s gainerem nebezpečné?

Pokud se rozhodneš pro pití alkoholu během doby, kdy pravidelně užíváš gainer, dávej si pozor. V den, kdy budeš pít alkohol, omez gainer na minimum a to zejména v období těsně před a během takové akce. Gainer se skládá vždy z relativně velkého množství cukrů. Alkohol má diuretické účinky, a pokud přidáš ještě další cukr, dehydratace je ještě silnější.

Kromě toho cukry několikanásobně prodlužují zpracovávání alkoholu v játrech. Tím pádem zůstane alkohol v tvém těle déle a tělo vystavuješ ještě většímu stresu z jeho odbourávání. Kromě toho se v něm déle udrží i jedovaté látky, které poškozují jaterní buňky.

Velmi dobře je tento jev pozorovatelný druhý den. tzv. „opice“ po pití alkoholu v kombinaci s rychlými sacharidy je mnohem silnější, delší a horší než ta, kterou vyvolalo jen pití alkoholu s neslazenými nápoji (nebo aniž bys předtím vypil gainer).

Obecně se dá říci, že pití alkoholu spolu s gainerem není nebezpečné, resp. nebezpečí představuje jen přehnané množství alkoholu, které bys přijal. Pokud budeš pít rozumně a s mírou (samozřejmě, až od 18 let), gainer určitě nezvýší riziko otravy alkoholem.

Pohár suchého červeného vína jednou týdně má více pozitivních účinků než negativ

A co takový kreatin?

Kreatin není pro naše tělo neznámou látkou. I lidé, kteří nikdy neužívali práškový nebo tabletový kreatin ho v těle přirozeně mají. Tvoří se nám neustále v játrech a kromě toho ho přijímáme i z potravin, zejména z masa a jiných živočišných produktů.

Už jen tento fakt vylučuje to, že by ti při užívání kreatinu a pití alkoholu hrozilo něco vážného. Zda právě užíváš kreatin nebo ne nehraje až tak velkou roli.

Pokud bereš kreatin, pravděpodobně to myslíš s cvičením alespoň trochu vážně a chceš mít výsledky. A to je zcela v protikladu s pravidelným pitím alkoholu. Jeden pohár suchého červeného vína jednou týdně má pravděpodobně více pozitivních účinků než negativ, a pokud ho vypiješ i v období, kdy bereš kreatin, nic se nestane. Nicméně, nadměrné užívání alkoholu má tolik negativních účinků na růst svalů, že všechny pozitivní účinky kreatinu rázem přebije. Proto by sis měl určit priority, a pokud se chceš věnovat zlepšování své postavy a síly naplno s kvalitními suplementy, vyhni se alkoholu, neboť to pak nemá smysl.

Ovlivňuje alkohol i vitamíny a minerály?

Alkohol zabraňuje absorpci vitamínů B tím, že ničí buňky, které zprostředkovávají jeho vstřebávání. Rovněž negativně ovlivňuje i vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích tím, že potlačuje absorpci tuků. Do této kategorie patří vitamíny A, D, E a K.

Kromě toho se při pravidelném užívání alkoholu může projevit nedostatek vápníku, zinku, železa či jiných minerálů.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Jak správně dávkovat gainer?

Jak správně dávkovat gainer?

Jsi ztracený v množství produktů, které jsou dnes na trhu, a nedokážeš si vybrat, který gainer je pro tebe vhodný? Nevíš, jak často bys ho měl konzumovat, v jakém množství a co můžeš od něho očekávat? Pokud si na většinu otázek odpověděl kladně, čti dál a vše se dozvíš.

Glukóza - co bys měl o ní vědět?

Glukóza - co bys měl o ní vědět?

Glukóza je monosacharid, který se běžně vyskytuje v suché práškové formě a má bílou barvu. Je známá také pod názvy hroznový cukr či dextróza. Její název pochází z řeckého slova, které znamená v překladu „sladký“. Vyrábí se např. z brambor, kukuřice či hroznů. V přírodě se nejvíce glukózy nachází ve včelím medu.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA