loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Jaké doplňky výživy se hodí do redukční diety?

Jaké doplňky výživy se hodí do redukční diety?

Doplňky výživy

19.03.2019

Prečítané: 157x

Máme zde jaro, po jaru velmi rychle přijde léto a s tím spojené shazování oblečení na dovolených a koupalištích. Někomu to způsobí příjemné pocity a jiným naopak noční můru. Pokud máš na sobě více tuku, než bys chtěl, pravděpodobně už je čas začít s redukční dietou. Hubnutí není rychlý proces, a pokud chceš zhubnout postupně a zdravě, vyhraď si na toto období dostatek času. V tomto článku nebudeme mluvit o tom, jak bys měl snížit kalorický příjem (o tom jsme psali už několik článků). Řekneme si více o tom, které doplňky výživy jsou v tomto období pro tebe nejdůležitější a jaká je jejich funkce.

Protein

Protein je základ vždy. Ať chceš nabrat hmotu nebo zhubnout tuk a přitom udržet co největší množství vybudované hmoty, tvé tělo potřebuje pravidelný přísun bílkovin. Na to, abys během diety neztratil velké množství těžce vybudované svalové hmoty, bys měl přijímat alespoň 2 gramy bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti. Protein se proto hodí nejen po tréninku, ale i na běžné doplnění bílkovin během dne. V jedné dávce dostaneš do těla dostatek bílkovin a zároveň málo kalorií, což je v tomto období velmi žádané.

Během redukční diety vybírej zejména vysoce procentní proteiny, které mají co nejlepší poměr obsahu bílkovin k obsahu kalorií. Po tréninku je optimálním řešením izolát nebo hydrolyzát, které se velmi rychle vstřebávají a dodají tělu živiny rychleji než ostatní typy proteinů.

Protein se hodí vždy, zda do diety nebo během běžných dnů.

Aminokyseliny

Stejně jako protein, i aminokyseliny, resp. BCAA (leucin, isoleucin a valin) jsou vhodným doplňkem výživy pro sportovce během diety. Ochraňují svalovou hmotu během kalorického deficitu. Jak jistě víš, svaly se budují těžko a je velká škoda, kdybys o ně přišel během období diety, kdy jsou nejvíce ohroženy. Kromě toho aminokyseliny pomáhají v regeneraci, tvorbě nové svalové hmoty a také jsou zdrojem energie. Dnes je na trhu několik typů těchto suplementů a je jen na tobě, zda preferuješ spíše práškové, tekuté nebo tabletkové provedení.

Do diety se hodí všechny druhy aminokyselin. Při vybírání těch správných aminokyselin do diety hledej takové, které obsahují co nejméně sacharidů. Pokud si vybíráš z tekutých aminokyselin, hledej takové, které neobsahují cukr - existují i ​​zero verze bez cukru.

Spalovače

Asi nebude pro tebe velkým překvapením, že spalovače tuků se hodí zejména do diety. Nepatří sice do kategorie suplementů, které jsou nezbytné, ale dokáží pomoci v tvém snažení a zrychlí proces hubnutí. Na rozdíl od mnoha marketingových pastí, tyto suplementy opravdu fungují a podporují spalování tuků. Nefungují ale tak, že budeš v kalorickém nadbytku a zázračně budeš hubnout.

Existují dva druhy spalovačů. Buď je v daném suplementu obsažena pouze jedna účinná látka, nebo je jich tam více a tvoří komplexní spalovač tuků. Nejzákladnější látky ve spalovačích jsou kofein, synefrin, karnitin, kyselina linolová (CLA), kyselina hydroxycitronová (HCA), kapsaicin a zelený čaj.

Pokud chceš, můžeš vytvořit svůj spalovač tak, že zakoupíš tyto látky samostatně a zvolíš jejich množství podle osobních zkušeností a preferencí, nebo sáhneš po komplexním spalovači, který zpravidla obsahuje většinu těchto látek, a všechny dostaneš v jedné připravené tabletě.

Spalovače výrazně pomohou při redukci váhy.

Vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály jsou doplňky výživy, které bys měl užívat celoročně bez ohledu na to, zda chceš nabrat hmotu nebo spalovat tuk. A právě při dietě je poptávka těla po vitamínech a minerálech největší, neboť na jedné straně přijímáš méně kalorií (a tedy i celkově méně jídla a tudíž i méně vitamínů a minerálů) a na druhé straně, tělo je v tomto období vystaveno většímu stresu a je náchylnější k onemocnění.

Velmi důležité jsou např. vitamíny B, které jsou zodpovědné za funkci metabolismu a přeměnu makronutrientů na energii, kterou tělo dokáže využít. Stejně nelze zapomínat i na vitamín D, který je důležitý pro imunitu a během zimních měsíců, kdy jsme méně na slunci, jej přijímáme velmi málo.

Předtréninkové pumpy a stimulanty

„Předtréninkovky“ patří k dietám stejně jako spalovače. Není lepší období k jejich užívání než období redukce hmotnosti. V objemovém období, kdy má tělo dostatek energie, máš mnohem více energie na trénink a všechno jde snadněji. Při dietě to tak není. Při nedostatku kalorií je těžší odmakat tvrdý trénink. Právě na to, abys svaly kvalitně zatížil, se ti hodí předtréninkovka, která tě nakopne k vyššímu počtu opakování a vyšším vahám na čince.

Komplexní předtréninkovky obsahují dva druhy látek. První skupinou jsou stimulanty, které ti dodají energii, bdělost a soustředěnost. Do této skupiny patří např. kofein, extrakt ze zeleného čaje, taurin či tyrosin. Druhou skupinou jsou tzv. "pumpy", tedy látky, které zvyšují průtok krve ve svalech. Do této skupiny patří např. arginin nebo citrulin. Díky nim budou tvé svaly vypadat napumpované a dostanou pověstný 3D tvar.

Kloubní výživa má význam při pravidelném užívání.

Kloubní výživa

Kloubní výživa je velmi podobná jako vitamíny a minerály - měl bys ji užívat pravidelně. Klouby máš jen jedny, a pokud si je rozdrtíš, je možné, že už nikdy nebudeš naplno cvičit. Riziko vzniku zranění je největší právě při dietě, kdy si v trénincích unavený a méně pozorný. Pomoz svým kloubům alespoň tím, že jim dáš maximum výživy. Na to se hodí některý z komplexních preparátů, který obsahuje nejméně tři z těchto látek: glukosamin, chondroitin, žraločí chrupavka, MSM nebo kolagen.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Foto: www.depositphotos.com • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Přibírá se z pečiva?

Přibírá se z pečiva?

Je důvodem tvého nehubnutí nebo přibírání to, že jíš pečivo? Opravdu je tak špatné, jak se říká? A když chceš zhubnout, opravdu nemáš šanci shodit i jen kilo, aniž bys ho vyřadil ze stravy? V našem regionu patří chléb mezi základní potraviny. Od malička jsme si do školy nosili chléb či rohlíky se sýrem, šunkou či různými domácími pomazánkami. Na pečivu v mládí vyrostly tisíce dětí a i v dospělosti se nachází téměř v každé domácnosti. Měli bychom ho úplně vyřadit jen proto, že jsme se o tom dočetli v různých článcích a ženských magazínech? Pojďme se podívat na to, jaká je pravda a zda se musíš při cestě za vyrýsovanou postavou vzdát pečiva, nebo ne.

Zapomeňte na 2 litry vody denně. Co říkají o pitném režimu vědci?

Zapomeňte na 2 litry vody denně. Co říkají o pitném režimu vědci?

Voda je životně důležitá látka. Bez kyslíku vydržíš asi tři minuty, bez vody tři dny a bez jídla asi měsíc. Přibližně 75 % celkové hmotnosti těla dětí tvoří voda (u kojenců je to až 85 %). U starších lidí je to méně, jen 45-55 % celkové hmotnosti. S narůstajícím věkem se snižuje obsah vody v těle. Stejně klesá i žízeň. Mladí lidé často pijí dvojnásobně více vody než starší lidé. Pocit žízně se projevuje u každého v jiné fázi dehydratace těla, u většiny lidí je to při ztrátě 1-2 % celkové vody.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA