loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Fitness snídaně do 10 minut: zdravá, chutná a rychlá

Fitness snídaně do 10 minut: zdravá, chutná a rychlá

Stravování

06.09.2019

Prečítané: 49x

Snídaně jsou prvním jídlem dne a to, jak začneš ráno, ovlivní celý tvůj den. Tak proč nezačít chutnou a zdravou snídaní? V tomto článku ti přinášíme 3 typy na rychlé, zdravé a velmi chutné snídaně doplněné o nutriční hodnoty každého jídla.

Ovesná kaše s proteinem, chia semínky a nízkokalorickým toppingem

60 gramů ovesných vloček zalej horkou vodou a nech 5 minut odstát. Vločky nasají vodu do sebe a změknou. Případně je můžeš uvařit v hrnci s vodou, čímž vznikne ještě jemnější konzistence.

Po změknutí vloček přidej 40 g vanilkového proteinu, 50 g jahod a 10 g chia semínek. Ty absorbují hodně vody, takže pokud je směs velmi tuhá, přidej ještě trochu vlažné vody. Celou směs pořádně promíchej. Navrch kaše můžeš dát ještě rozkrájenou jahodu a celou směs polej s 20 ml jahodového toppingu.

Příprava této snídaně je velmi rychlá a chuťově ji nic nepřekoná. Porce má 434 kalorií, 40 gramů bílkovin, 62 gramů sacharidů, 10 gramů tuku a více než 10 gramů vlákniny. Jak vidíš, množství kalorií není nejmenší, a pokud je to pro tebe s ohledem na celkový denní příjem kalorií příliš velké množství, sniž množství vloček. Každých 10 gramů vloček, které odebereš, představuje úsporu 36 kalorií.

V této porci jsou pro tvé tělo všechny potřebné makronutrienty včetně vlákniny, která nastartuje tvůj trávicí systém.

Ovesná kaše.

Toast s avokádem a vejcem Benedikt

Tato varianta snídaně není tak nutričně vyvážená jako předcházející ovesná kaše, ale přesto je tato snídaně zdravá a velmi chutná.

Na tento recept budeš potřebovat 2 krajíce bílkovinného chleba (2x 45 gramů), který má vyšší obsah bílkovin a vlákniny a zároveň méně kalorií než běžný chléb. K tomu budeš potřebovat téměř celé avokádo (100 gramů), 2 vejce, sůl a pepř.

Avokádo oloupej a podle chuti buď nakrájej na tenké plátky, které můžeš poskládat na chléb, nebo ho můžeš v misce rozmačkat vidličkou a natřít na chléb jako pomazánku.

Připravit dobré vejce Benedikt vyžaduje trochu tréninku a je možné, že napoprvé ti to nevyjde podle představ. Do hrnce nalej vodu se 4 lžícemi octa a přiveď ji do varu. Když voda začne vřít, zmírni plamen, aby byla voda horká, ale aby nebublala. To by celé vajíčko pokazilo. Rozklepni vajíčko do šálku, vařečkou rozviř vodu a do středu jemně nalej vajíčko, aby se ve vodě co nejméně rozteklo. Pokud to uděláš s citem, mělo by držet pohromadě. Případně, pokud ti to takto nejde, můžeš vajíčko rozbít do naběračky a pomalu ji vložit do vody. Díky tomu zůstane vajíčko ucelené a nerozbije se. Vejce nepřipravuj déle než 4 minuty, jinak nebudou žloutky tekuté. Po vytažení vajíčka z vody jej polož na avokádo a rozřízni ho v polovině, aby se žloutek roztekl po celém chlebu. Nakonec můžeš celý chléb posolit a opepřit.

Tato snídaně je kalorickou bombou a pro ženy s nižším kalorickým příjmem doporučuji jen poloviční množství, tedy jen jeden chlebíček s jedním vajíčkem. Díky vyššímu obsahu tuku tě tyto chlebíčky zasytí na velmi dlouhou dobu.

Nutriční hodnoty na 2 chlebíčky jsou následující: 635 kalorií, 31 gramů bílkovin, 33 gramů sacharidů, 44 gramů tuku a 10 gramů vlákniny.

 Toast s avokádem a vejcem Benedikt.

Proteinové palačinky s borůvkami

Palačinky má rád každý, avšak ty standardní obsahují příliš mnoho kalorií a zejména cukru a tuku. Pokud chceš, můžeš si je připravit ve fit verzi s mnohem lepšími nutričními hodnotami.

Co na to budeš potřebovat? Základem je 40 gramů proteinu. Je na tobě, zda ti vyhovuje více čokoládový, vanilkový nebo jahodový. Umixuj 50 gramů ovesných vloček na jemnou mouku, přidej protein, špetku prášku na pečení, jedno celé vejce a 100 ml nízkotučného mléka. Celou směs důkladně promíchej, aby v ní nebyly hrudky.

Na pánev nastříkej olej ve spreji a nalej polovinu směsi. Na hotové palačinky můžeš dát 50 gramů borůvek. Ty příjemně osvěží palačinky a dodají celému receptu šťavnatost a důležité vitamíny. Samozřejmě, je jen na tobě, jak si tento recept upravíš. Můžeš na palačinky natřít dia džem, protein rozdělaný s vodou, nízkokalorický topping, tvaroh se sladidlem nebo smetanový jogurt. Fantazie se meze nekladou a díky nekonečné možnosti náplní můžeš mít jinou alternativu tohoto receptu každý den v roce.

Nutriční hodnoty této porce jsou následující: 474 kalorií, 46 gramů bílkovin, 47 gramů sacharidů, 12 gramů tuku a 5 gramů vlákniny.

Proteinové palačinky.

A pokud už víš, co budeš snídat, ale nemáš fantazii, co si připravit na zbytek dne, přečti si náš článek s tipy na jídla s vysokým obsahem bílkovin.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Jídlo před tréninkem: 4 recepty pro hezčí svaly

Jídlo před tréninkem: 4 recepty pro hezčí svaly

Každý, kdo pravidelně čte náš blog jistě ví, že kromě kvalitního tréninku je třeba dodržování jídelníčku složeného z kvalitních a nutričně hodnotných potravin. To znamená, že na to, aby sis vybudoval svalnatou postavu, budeš potřebovat několik základních makronutrientů. Budeš potřebovat zejména bílkoviny, které tělo potřebuje pro tvorbu nové svalové hmoty. Také budeš potřebovat sacharidy jako zdroj energie do tréninku a tuk kvůli správné funkci tvého hormonálního systému. Samozřejmě, všechny tyto makronutrienty mají i další důležité funkce, a proto bys ani jeden z nich neměl omezit na nulu. Kromě bílkovin, sacharidů a tuků nezapomínej ani na správný příjem vlákniny, aby tvůj trávicí trakt fungoval jak má a aby si dokázal z jídla vytěžit maximum.

Rychlý recept na zdravou pizzu bez mouky

Rychlý recept na zdravou pizzu bez mouky

Mezi nejčastější fit recepty, které chce každý předělat na fit verzi a které mu i nejvíce chybí, jsou palačinky a pizza. V dnešním článku si ukážeme dva recepty na zdravou a bílkovinnou verzi pizzy, na jakou si zvyklý. Samozřejmě, pokud máš dostatečný kalorický deficit, můžeš si dát i normální pizzu. Nicméně pokud nemáš tolik volných kalorií a chceš i zdravější verzi, vyzkoušej některý z těchto receptů.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA