loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Vyhněte se virům. Jak posílit imunitu a zůstat fit?

Vyhněte se virům. Jak posílit imunitu a zůstat fit?

Zdraví a krása

18.09.2020

Prečítané: 70x

V tomto období je slovo imunita stále více a více prezentováno v televizi, rádiích či na sociálních sítích. Nikdy za poslední desetiletí nebylo pro lidi důležitější udržování maximální možné úrovně imunity než teď. Vždy je lepší, když se dokážeme vyhnout všem nemocem, resp. je porazit už v zárodku, než abychom jim naplno podlehli a zbytečně vystavovali naše tělo jejím účinkům. V tomto článku si řekneme více o tom, které kroky bys měl dodržovat, abys měl co nejlepší imunitu.

Imunita je složitý systém, který chrání tělo před viry a bakteriemi z vnějšího prostředí. Silnou imunitu si nevybuduješ za den či dva, ale je to dlouhodobý proces, a proto bys měl začít s jejím posílením již dnes. Určitě jsi už slyšel o těchto faktorech, které mají vliv na imunitu. Není to nic převratného a zázračného (rovněž jako na celém cvičení, nabírání svalů a hubnutí). Důležitá je právě soustavnost a mnoho malých kroků, které bys měl dělat každý den.

Vyhněte se virům. Jak posílit imunitu a zůstat fit?

Pravidelný pohyb

Imunitu ovlivňuje řada faktorů, přičemž jeden z nich je pohyb, který pomáhá v boji s patogeny. Výbornou kombinací je silový trénink spojený s kardio nebo kondičním tréninkem. Dávej pozor na to, že zde neplatí známé heslo „čím více, tím lépe“. Každý trénink (ať už silový nebo kondiční, krátký či mírný nebo dlouhý či těžký) znamená pro tělo stres. Přiměřené množství takového stresu je pro tělo pozitivní, ale příliš stresu může uškodit. Proto bys měl cvičit s mírou. Pokud budeš cvičit každý den v týdnu silový trénink s 20 a více sériemi a do selhání, pravděpodobně tvé tělo nebude schopné regenerovat. Tehdy dochází k jeho oslabení a také k oslabení imunity. Pro tělo je ideální stav, kdy je v tréninku zatíženo přiměřeně. Příliš mnoho tréninkových dní v týdnu a vysoká zátěž mohou mít dokonce horší vliv na tvou imunitu, než kdybys vůbec necvičil.

Pestrost na talíři je základ

Také tato informace pro tebe jistě není žádnou novinkou. A i když je neustále omílaná ve všech médiích a článcích, málokdo tuto zásadu dodržuje. Snaž se, abys tělu dával všechny potřebné nutrienty - bílkoviny, sacharidy a tuky. Nezapomeň také na dostatek vlákniny, neboť také hraje u imunity důležitou funkci. Kromě makronutrientů se zaměř i na potraviny bohaté na vitamíny a minerály - zejména na ovoce a zeleninu. Ideálním řešením v tomto období je zařazení smoothie nápojů do jídelníčku. U nich je velkou výhodou to, že tělu dodáš syrové ovoce a zeleninu a s nimi maximum vitamínů a minerálů, které by se mohly tepelnou úpravou zničit.

Vyhněte se virům. Jak posílit imunitu a zůstat fit?

Dostatek spánku

Spánek je stejně důležitý jako pravidelný pohyb nebo strava. O důležitosti spánku se dozvíš nejvíce v tomto  článku. Denně bys měl spát alespoň 7 hodin. Pokud máš problémy s nespavostí, zkus nejprve zjistit, jaký to má důvod a odstranit jej (stres, příjem kofeinu před spaním apod.). Teprve když tato taktika nezabere, sáhni po preparátech na podporu spánku. Velmi dobře fungují i ​​mobilní aplikace, které pomáhají zlepšovat kvalitu spánku pomocí meditace a uklidňující hudby.

Eliminuj stres, kouření a alkohol

Pokud je tvou prioritou dobrá imunita, neměl bys tělo vystavovat stresu. Dnes je již mnoha výzkumy i empiricky dokázáno, že psychický stres má obrovské negativní dopady i na fyzickou stránku člověka. Snaž se dobře spát, odpočívat a méně se vystavovat stresovým situacím. Omez alkohol na minimum, popř. ho zcela vyřaď. O kouření asi nemá smysl ani více mluvit. Nemá žádné pozitivní účinky na tělo a sportovci by se kouření měli vyhýbat. Nejen, že dlouhodobě poškozuje celé tělo, ale snižuje kapacitu plic a tím zhoršuje tvůj fyzický výkon ve fitku či v přírodě. Stejně negativně působí i na tvůj imunitní systém, a právě v období šíření koronaviru, který zasahuje plíce, je nezodpovědné kouřit.

Vyhněte se virům. Jak posílit imunitu a zůstat fit?

Pomoz tělu vitamíny a minerály

Pokud dodržuješ všechny tyto body, jsi na nejlepší cestě k tomu, aby sis vybudoval silnou imunitu, která ochrání tvé tělo před viry a bakteriemi. Pokud toto své snažení podpoříš vitamíny a minerály, můžeš směle říci, že jsi udělal maximum pro své zdraví. Zaměř se na příjem vitamínů a minerálů z ovoce a zeleniny, ale doplň je i z tablet. Zejména nyní, kdy se začínají zkracovat dny a slunce je stále méně a méně, je důležité dodržovat správný příjem vitamínu D, který má zásadní vliv na naši imunitu.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Vitamíny skupiny B: Viete, kedy ich treba doplniť a aké majú účinky?

Vitamíny skupiny B: Viete, kedy ich treba doplniť a aké majú účinky?

Vitamíny skupiny B nepatria medzi najznámejšie vitamíny, ale to neznamená, že nie sú pre telo podstatné. Zúčastňujú sa stoviek reakcií v tele a to ich potrebuje na to, aby správne fungovalo. V tomto článku si povieme viac o jednotlivých vitamínoch, ich funkcii, výskyte v potravinách a tiež o tom, aká je odporúčaná denná dávka každého z nich.

BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

BMI index: Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik byste měli shodit

O zkratce BMI jsi už určitě slyšel. Je to číslo, které hovoří o tom, zda máš zdravou hmotnost, nadváhu, nebo bys měl přibrat. Využívá se zejména pro zdravotní statistiky na celém světě. V dnešním článku si řekneme o tom, jak si můžeš vypočítat své BMI, co toto číslo znamená a zda je hodnota, která ti z výpočtu vyjde směrodatná a měl bys podle ní nastavit své další cíle ve stravování.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA