loader black loader black loader product loader white
Potřebujete poradit? Ozvěte se naší Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)
5 tipů, jak nastartovat spalování tuků

5 tipů, jak nastartovat spalování tuků

Zdraví a krása

15.04.2021

Prečítané: 47x

Léto se nezadržitelně blíží a poslední měsíce, kdy byla zima a měli jsme omezený pohyb, většině z nás nepomohly k tomu, abychom byli v životní formě. Pokud se na tebe během těchto měsíců nalepilo kilo či dvě navíc, máš ideální čas, abys začal s hubnutím. Pokud nyní začneš i s malými změnami v životosprávě, do léta stihneš ještě udělat velkou proměnu. V tomto článku si řekneme o základních tipech jak na to.

Silový trénink je pro tebe perfektní volba

Ne každý, kdo chce zhubnout, je pravidelným návštěvníkem fitka a cvičí s činkami. A ani to není podmínkou, zhubnout se dá i bez činek a strojů. Na druhé straně, spojení kardia a silového tréninku je nejlepší možností při spalování tuků.

5 tipů, jak nastartovat spalování tuků

Je prokázané, že ve spojení s aerobním tréninkem dochází k nejlepšímu spalování tuků. Proto, pokud chceš hubnout, jednoznačně bych ti doporučil kromě kardia i silový trénink. Nejenže spálíš více kalorií a tím pádem i více zhubneš, ale posílíš tělo, nabereš svaly a tím vytvaruješ postavu do požadovaných křivek.

Výhodou silového tréninku je také to, že pomáhá ve spalování viscerálního tuku. To je tuk, který se nachází uvnitř těla a může obalovat vnitřní orgány. Takže nejenže budeš lépe vypadat, ale uděláš i něco pro své zdraví.

Zaměř se na dostatečný příjem bílkovin

Bílkoviny jsou jednoduše super. Mají obrovské množství pozitivních vlastností a ať už jsi na dietě nebo ne, vždy by ses měl soustředit na to, abys jich měl v jídelníčku dostatek. Snaž se o to, abys denně přijal alespoň 1,8 gramu bílkovin na kilogram své hmotnosti. Během diety se neboj ani navýšení příjmu bílkovin nad hranici 2 g/kg hmotnosti. Dostatek bílkovin v jídelníčku způsobí to, že budeš mít větší pocit nasycení a tím pádem i menší chuť na jídla, která bys v tomto období měl vynechat. Kromě toho dostatečný příjem bílkovin v tomto období ochrání tvou svalovou hmotu před úbytkem během kalorického deficitu.

5 tipů, jak nastartovat spalování tuků

Vyzkoušej spalovače tuků

Ty sice nepatří mezi základní suplementy a ani nejsou podmínkou toho, aby byla tvá dieta účinná, ale pokud máš dobrý jídelníček a pravidelný trénink, určitě ti pomohou. Existují dva typy spalovačů. Takové, které tě nabudí k lepším výkonům - ty obsahují např. kofein. Druhý typ je takový, který zlepšuje spalování tuků nebo zabraňuje jejich vstřebávání z potravy. Sem patří např. karnitin, CLA nebo kapsaicin.

Jednou výhodou užívání spalovačů je to, že reálně fungují a pomohou ti zvýšit spalování tuků o několik procent a druhá je ta, že vytvářejí jistý závazek, který ti psychologicky nedovolí vynechat trénink nebo porušit dietu. Většina lidí, kteří si koupí spalovač tuků a pravidelně jej dávkují, jsou disciplinovanější v trénincích a stravě, neboť přidali do svého dietního režimu „něco dalšího“ a zaplatili za to, tak to chtějí naplno využít.

Omez příjem jednoduchých (rafinovaných) sacharidů

Sacharidy obecně nejsou problémem a je zdravé je přijímat. Jsou výborným zdrojem energie, a naše tělo dokáže uložit glukózu (energii) pro budoucí potřeby ve formě glykogenu v játrech a svalech.

Problémem tedy nejsou sacharidy obecně, ale nadměrné přijímání zpracovaných sacharidů není ideální ani pro tvou formu a ani zdraví. Rozdíl mezi nezpracovanými sacharidy a zpracovanými je v tom, že ty nezpracované obsahují vlákninu. A jak tušíš, ty zpracované ji neobsahují.

Zaměř se tedy na příjem kvalitních sacharidů, např. z rýže, brambor, ovesných vloček, ovoce a zeleniny a omez příjem cukru ze slazených nápojů a sladkostí na minimum.

5 tipů, jak nastartovat spalování tuků

Spánek je důležitější, než si možná myslíš

Možná ti to na první pohled připadá jako hloupost, ale věz, že spánek je jedna z nejdůležitějších věcí (nejen) při dietě. Nedostatek spánku způsobuje nerovnováhu hormonů v těle, nedostatečně zregenerovaný centrální nervový systém mezi tréninky a celkový neklid a stres těla. V tomto prostředí se těžko hubne a tělo nepracuje, jak by mělo.

Pokud chceš zhubnout, neponocuj u televize či počítače, ale jdi spíše spát. Dopřej si alespoň sedm hodin spánku. Je vědecky dokázané, že lidé, kteří spí méně, mají větší náběh na přibírání než lidé, kteří spí více než sedm hodin denně. Kromě toho dochází při nedostatečném spánku ke zvýšení apetitu a zhoršení celkové regenerace.

Pokud se snažíš o redukci tuku, vystavujete své tělo nadměrnému stresu nejen zvýšeným počtem tréninků a jejich intenzitou, ale i kalorickým deficitem. Tělo je v mnohem větším stresu než běžně, a proto musíš tuto zátěž nějak vybalancovat, aby si dostatečně odpočinulo a fungovalo, jak má. V tomto období měj pevný režim a denně spi alespoň sedm hodin.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.cz
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAT NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Co je bazální metabolismus a jak se počítá?

Co je bazální metabolismus a jak se počítá?

Možná jsi se už s pojmem bazální metabolismus setkal, a možná ne. Pokud chceš řídit to, jak budeš přibírat nebo hubnout, je dobré ho znát. Co znamená, jak se vypočítá a jak ovlivňuje tvůj celkový výdej energie? Odpovědi na tyto otázky se dozvíš v tomto článku.

Zaostřeno na tuky. Víte, jak se dělí?

Zaostřeno na tuky. Víte, jak se dělí?

Pokud jde o vyvážení zdraví těla konzumací správných druhů potravin a výživných látek, tuky jsou nezbytnou součástí naší každodenní stravy. Možná jsi zvyklý spojovat tuky s nezdravými návyky a špatným zdravotním stavem, ale odborníci se shodují, že naše tělo potřebuje specifický příjem tuků na energetické a jiné účely.

VŠECHNO ZBOŽÍ
SKLADEM

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINUT

OKAMŽITÉ ŘEŠENÍ
REKLAMACÍ

PORADENSTVÍ
ZDARMA